31 Mayıs 2015 Pazar

ÖLMEK İÇİN 13 SEBEP


Merhaba kitap kurtları.Yeni bir kitap yorumuyla geri döndüm.Bu yorumu yapabilmek için kitabı sindirebilmem gerekti çünkü vay canına kendimi çok melankolik hissettim.Daha önce hiçbir kitap için bu kadar ağlamamıştım.O kadar etkileyiciydi.Dram severler için işte Hannah Baker'ın hikayesi :

Hannah Baker intihar eder ve intihar etmesine neden olan 13 insanı ve hikayesini kasetlere kaydederek onlara gönderir.Clay Jensen da bir gün kapısının önünde kasetleri bulan kişilerden birisidir.Ama kendisinin Hannah'ın intihar etmesinde ne suçu olduğunu anlayamaz çünkü Hannah'ya bir türlü açılamasada ondan hoşlanıyordur.Şimdiyse elinde kasetler ve kırmızı yıldızlarla işaretlenmiş bir harita vardır.Kurallar basit:
Kural 1:Dinleyeceksiniz.
Kural 2:Elden ele geçireceksiniz.
Tabi Hannah zeki bir karakter. Kasetlerin kopyasını güvendiği birine veriyor ki eğer birisi kasetleri yok ederse ortaya çıkmasını sağlasın.Dolayısıyla hepsi kuzu kuzu kasetleri elden ele geçirmek zorunda kalıyor.Çünkü kasetler ortaya çıksa eminim ki hepsi mahvolur.Böylece Clay'le birlikte kasetleri dinleyerek Hannah'nın yürek burkan ve onu bu hazin sona götüren kişileri,olayları öğreniyoruz.Bundan sonra  ne desem spoiler olucak o yüzden pek bir şey anlatamıyorum.



Ama bu kitap oldukça öğretici zira herkesin okumasını isterdim.Yaptığımız veya yapmadığımız her şey insanların hayatını tahmin edilemeyecek şekilde etkiliyor.Hannah kurtarılabilirdi.Tek bir öpücük koca bir dedikoduya dönüşüp bütün bu olayları başlattı.İnsanların etkisini düşünmeden yaptığı şeyler onun hayatına maloldu.Hiç kimse onu yeterince umursayıp ona yaşamak için bir neden vermedi,yardım çığlıklarını duymadı.
Kimileri için Hannah'ı intihara sürükleyen nedenler önemli gözükmemiş.Bense ona hak verdim.Bazı insanlar kaldıramaz.Yeterince güçlü değillerdir ve vazgeçerler.
Ne hissettiğini biliyorum.Kişinin bu yola girdiğini gösteren bazı işaretler varmış sürekli siyah giymesi,saçını kestirmesi,insanlarla konuşmayı bırakması gibi.Sizde o insanlar gibi olmayın çevrenizdeki insanların sessiz yardım çığlıklarını duyun.İnsanları kurtarın,kuyusunu kazmayın.

Kitap boyunca ben(özellikle son 100 sayfa):




Bu kitabın film haklarının Universal Studios tarafından alındığını ve Hannah Baker rolüne Selena Gomez'in seçildiğini söylemek istedim.Ama uzun süredir başka hiçbir açıklama gelmemiş.Zaten Selena'yı bu role hiç yakıştırmadım filmi çekmesinler daha iyi.


Ayrıca size kitabı anlatan çok hoş bir şey buldum.Mutlaka bakın resimlerle kitabın konusunu anlatıyor.Kısa bir çizgi roman gibi:http://www.pixton.com/ct/comic/o66qcntv


Ve sizler de kasetleri Hannah Baker'ın ağzından dinleyebilirsiniz gerçekten çok hoş bir şey yapmışlar:http://www.thirteenreasonswhy.com/hannahsreasons.html


IVIR ZIVIRLAR:



























Yani şöyle iyi bir kalbinizi kıracak, höngür höngür
ağlatıcak,meraklandıracak,hüzünlendirecek,düşündürecek bir dram arıyorsanız kitabınız bu.


DİKKAT BU KİTAP KALBİNİZDE CİDDİ ZARARLAR BIRAKICAK. 

Bir sonraki yorumda görüşürüz ayrıca yakında mayısta okuduklarım geliyor.Bundan böyle aktifim.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder